Organizatorzy, Stowarzyszenie Antropologów Kultury w Poznaniu i Biblioteka Publiczna w Kaliszu Pomorskim, dołożyli wszelkich starań by tematykę czytelnictwa, książek umiejętnie wpleść w atmosferę zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Projekt realizowany ze środków Ministerstwa Kultury w Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Biblio-feel”.
Projekt polegał na wykonywaniu przez graczy poszczególnych zadań i odszukiwaniu kolejnych konkurencji wykorzystując kolorowe szlaki. Szlaki te oznaczone zostały symbolem strzałki, a ich barwa oznaczała kolejność poszczególnych dyscyplin. Gra wymagała od uczestników dużego zdyscyplinowania i zaangażowania, wiązała się bowiem z pewnym wysiłkiem intelektualnym graczy. Uczestnicy wyszukiwali w zasobach biblioteki książki o rozmaitej tematyce, przygotowywali promocję książek, odgadywali z jakiego kraju i/lub kontynentu dana baśń pochodzi, spotykali smutnego smoka, którego należało rozweselić. Wśród konkurencji znalazła się także gadająca głowa żubra, opowiadająca legendy o Kaliszu Pomorskim i spektakl teatralny na bazie wysłuchanych legend, gdzie w role aktorów wcielali się nasi gracze. Finaliści, podążając wyznaczonym szlakiem, po otrzymaniu zaliczenia poszczególnych konkurencji, odnajdywali Mikołaja, który nagradzał ich trud upominkiem.