Biblioteka Publiczna w Kaliszu

Stwórz własną grę na smartfona !!!

Biblioteka Publiczna w Kaliszu Pomorskim zaprasza młodzież szkolną do udziału w warsztatach dotyczących tworzenia własnych gier na smartfony i urządzenia mobilne.

Biblioteka Publiczna w Kaliszu Pomorskim zaprasza młodzież szkolną do udziału w warsztatach dotyczących tworzenia własnych gier na smartfony i urządzenia mobilne. Zajęcia oparte będą na nauce obsługi aplikacji ActionTrack, wykorzystującej między innymi technologię geocachingu (lokalizacja gps), w celu stworzenia własnej gry terenowej obsługiwanej przez urządzenia mobilne z systemem Android lub IOS. Aplikacja ActionTrack pozwala użytkownikowi na przeniesienie cyfrowego świata do środowiska fizycznego, a także na uczestnictwo w różnorodnych formach aktywności opartych na lokalizacji gps (niemal na całym świecie). Więcej o możliwościach samej aplikacji na stronie http://www.taz.fi/. Uczestnicy warsztatów otrzymają bezpłatny dostęp do edytora gier, za pomocą którego przez kolejny rok będą mogli tworzyć i wraz ze znajomymi rozgrywać własne gry!

Pierwsze spotkanie odbędzie się dnia 21.10.2017r. (sobota) o godz. 1000 w czytelni internetowej Biblioteki Publicznej. Wszelkie informacje o warsztatach oraz formularz zgody rodziców na udział w zajęciach (osoby niepełnoletnie) uzyskać można w czytelni internetowej, gdzie prowadzone są również wcześniejsze zapisy na zajęcia! Ilość miejsc ograniczona! Decyduje kolejność zgłoszeń!

Dofinansowano ze środków Programu „Działaj Lokalnie X” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Ośrodka Działaj Lokalnie w Złocieńcu: Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo Drawy z Liderem Wałeckim”. Zadanie jest współfinansowane ze środków Powiatu Drawskiego.

 

Pozostałe wydarzenia

W dn. 11 grudnia 2024 r. miało miejsce spotkanie uczestników dyskusyjnego klubu książki poświęcone powieści pt. „Rzeźbiarz łez” autorstwa Erin Doom.    To powieść o trudnym dzieciństwie, rodzącej się miłości pomiędzy dwiema skrzywdzonymi przez los osobami: Nici i Rigera.  Poznali się w sierocińcu, ona była uosobieniem delikatnego motyla, on reprezentował ciemną stronę osobowości. Zbliżenie tych dwojga bohaterów nastąpiło dopiero wtedy, gdy razem wyjechali do domu adopcyjnego, realia sierocińca skutecznie uniemożliwiały znalezienie przyjaznej duszy.

Dnia 4 grudnia odbyło się ostatnie spotkanie nawiązujące do formuły escape room pt. „Tajemniczy zamek”. Pierwsza zabawa była zorganizowana  w ramach Nocy Bibliotek w dn. 16 października 2024 r. Po bardzo pozytywnym odbiorze i zainteresowaniu wśród młodzieży, postanowiliśmy zorganizować cykl spotkań tego typu. Spotkania odbywały się regularnie,  zawsze w środowe wieczory. Łącznie w pałacowym escape roomie wzięło udział 56 osób, w tym młodzież z kaliskiego liceum, młodzież z kaliskiej podstawówki oraz kadra nauczycielska z ZSP w Kaliszu Pomorskim. Bardzo pomocny  w zorganizowaniu tak licznej grupy osób do naszej zabawy, za co ogromnie dziękujemy, był Pan Maciej Gryczewski, wychowawca młodzieży z internatu naszego liceum.

Zachodniopomorskie Forum Kultury Kalisz
Pomorski
Ośrodek
Kultury


Biblioteka bierze udział w programie Orange dla bibliotek