Głównym elementem spotkań był quiz dotyczący majsterkowania, gotowania i szycia, a więc obszarów bliskich naszemu życiu codziennemu. Każde pytanie czy zadanie quizowe stało się okazją do przedstawienia ciekawego bloga. Uczestnicy mogli więc z jednej strony przekonać się, ile cennych informacji mają na wyciągniecie ręki w Internecie, z drugiej - że blogerem może być każdy, wystarczy mieć pasję i energię do dzielenia się swoimi zainteresowaniami z innymi ludźmi. I że na blogowaniu można także zarabiać.
Tydzień z Internetem to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. W Polsce odbywa się już po raz siódmy. W dotychczasowych edycjach wzięło udział 1.700 instytucji i ponad 63.000 osób. Koordynatorem akcji jest organizacja pozarządowa Telecentre-Europe, w Polsce koordynuje ją Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.