Biblioteka Publiczna w Kaliszu

E-OBYWATEL nowe umiejętności cyfrowe

Krajowa Izba Gospodarcza w partnerstwie z Fundacją Edukacyjne Centrum Doskonalenia oraz Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP Oddziałem Wojewódzkim w Gdańsku rozpoczęła realizację projektu pn. e-OBYWATEL NOWE UMIEJĘTNOŚCI CYFROWE  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 

Głównym celem Projektu jest zbudowanie w 68 gminach lokalnych partnerstw skupionych na wzmacnianiu kompetencji cyfrowych mieszkańców gmin w oparciu o lokalnych liderów, instytucje i organizacje a także budowa i rozwój kompetencji cyfrowych 8338 mieszkańców gmin poprzez procesy wsparcia lokalnych partnerstw.

 

Projekt skierowany jest do różnych grup odbiorców, w różnym wieku, o różnym statusie na rynku pracy, reprezentujących różne grupy zawodowe. Dedykowano dla nich szeroki wachlarz narzędzi wsparcia i rozwoju kompetencji cyfrowych dostosowanych do ich potrzeb, oczekiwań i ograniczeń w tym dotyczących e-usług publicznych. Zaplanowane tematy szkolenia odpowiadają obszarom zainteresowań kobiet i mężczyzn zgodne z zasadą równości szans. W ramach projektu realizowane są szkolenia dostosowanie do potrzeb, oczekiwań i ograniczeń Uczestników, w tym:

 

Szkolenia tradycyjne, których celem jest nabycie i doskonalenie umiejętności informatycznych w zakresie obsługi komputera oraz wykorzystania komputera w realizacji dowolnych zadań w życiu codziennym i zawodowym uzupełnionych indywidualnymi zajęciami skierowanymi do grup o specyficznych potrzebach (osób niepełnosprawnych) oraz osób po 65 roku życia oraz do wszystkich uczestników szkoleń  wymagających dodatkowego kontaktu z trenerem. Uczestnicy do wyboru będą mieli bibliotekę szkoleń dedykowanych poszczególnym grupom wiekowym, statusom, grupom zawodowym 9 rodzajów szkoleń.

 

Szkolenia elektroniczne, których celem jest uzupełnienie lub rozwinięcie Umiejętności w poszczególnych obszarach życia codziennego. Uczestnicy do wyboru będą mieli bibliotekę szkoleń dedykowanych poszczególnym grupom wiekowym, statusom, grupom zawodowym 25 rodzajów szkoleń.

 

Szkolenia w technologii BLENDED LEARNING dedykowane różnym grupom zawodowym, statusom i grupom wiekowym. Celem szkoleń jest nabycie i doskonalenie konkretnych umiejętności cyfrowych. Uczestnicy do wyboru będą mieli bibliotekę 8 szkoleń stacjonarnych oraz 8 szkoleń elektronicznych.

 

Zapisy do projektu oraz wszelkie szkolenia odbywać się będą w czytelni internetowej Biblioteki Publicznej w Kaliszu Pomorskim. Szczegółowe informacje o projekcie uzyskać można w czytelni internetowej oraz kontaktując się mailowo lub telefonicznie.


mediateka.kaliszpom@wp.pl

tel. 94 361 7805

Zapraszamy!!!

 

Pozostałe wydarzenia

W dn. 11 grudnia 2024 r. miało miejsce spotkanie uczestników dyskusyjnego klubu książki poświęcone powieści pt. „Rzeźbiarz łez” autorstwa Erin Doom.    To powieść o trudnym dzieciństwie, rodzącej się miłości pomiędzy dwiema skrzywdzonymi przez los osobami: Nici i Rigera.  Poznali się w sierocińcu, ona była uosobieniem delikatnego motyla, on reprezentował ciemną stronę osobowości. Zbliżenie tych dwojga bohaterów nastąpiło dopiero wtedy, gdy razem wyjechali do domu adopcyjnego, realia sierocińca skutecznie uniemożliwiały znalezienie przyjaznej duszy.

Dnia 4 grudnia odbyło się ostatnie spotkanie nawiązujące do formuły escape room pt. „Tajemniczy zamek”. Pierwsza zabawa była zorganizowana  w ramach Nocy Bibliotek w dn. 16 października 2024 r. Po bardzo pozytywnym odbiorze i zainteresowaniu wśród młodzieży, postanowiliśmy zorganizować cykl spotkań tego typu. Spotkania odbywały się regularnie,  zawsze w środowe wieczory. Łącznie w pałacowym escape roomie wzięło udział 56 osób, w tym młodzież z kaliskiego liceum, młodzież z kaliskiej podstawówki oraz kadra nauczycielska z ZSP w Kaliszu Pomorskim. Bardzo pomocny  w zorganizowaniu tak licznej grupy osób do naszej zabawy, za co ogromnie dziękujemy, był Pan Maciej Gryczewski, wychowawca młodzieży z internatu naszego liceum.

Zachodniopomorskie Forum Kultury Kalisz
Pomorski
Ośrodek
Kultury


Biblioteka bierze udział w programie Orange dla bibliotek