Biblioteka Publiczna w Kaliszu

„Kradzież w Bibliotece” - pierwsza miejska gra na smartfony

    Dzięki udziałowi w Programie Działaj Lokalnie X, Biblioteka Publiczna w Kaliszu Pomorskim stała się posiadaczem rocznej licencji na oprogramowanie umożliwiające tworzenie własnych gier na smartfony.

Dzięki aplikacji ActionTrack (wykorzystującej między innymi technologię geocachingu - lokalizacja gps) oraz przy pomocy dzieci i młodzieży uczestniczącej w warsztatach, powstała pierwsza, kaliska gra miejska na urządzenia mobilne pt. KRADZIEŻ W BIBLIOTECE. Gra ma charakter detektywistyczny i przeznaczona jest głównie dla dzieci i młodzieży.   

    Aby zagrać w grę KRADZIEŻ W BIBLIOTECE (Uwaga! Zagrać można jedynie w godzinach otwarcia Biblioteki Publicznej) należy zaopatrzyć się w smartfon (lub inne urządzenie mobilne) z systemem Android oraz włączoną lokalizacją gps. Następnie należy zainstalować aplikację Action Track (do pobrania za darmo ze Sklepu Play – ok. 20 MB) i zawartym w niej skanerem QR zeskanować poniższy kod (kody QR dostępne są również w bibliotece i na plakatach). Zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy!



      W planach na najbliższe miesiące mamy również wydanie kilku kolejnych gier terenowych m. in.: adaptację do wersji cyfrowej, książkowej gry terenowej „Skrzacie opowieści” (rozgrywanej na terenie gminy) oraz miejskie gry okolicznościowe. 

Dofinansowano ze środków Programu „Działaj Lokalnie X” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Ośrodka Działaj Lokalnie w Złocieńcu: Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo Drawy z Liderem Wałeckim”. Zadanie jest współfinansowane ze środków Powiatu Drawskiego.

 

 


Pozostałe wydarzenia

W dn. 11 grudnia 2024 r. miało miejsce spotkanie uczestników dyskusyjnego klubu książki poświęcone powieści pt. „Rzeźbiarz łez” autorstwa Erin Doom.    To powieść o trudnym dzieciństwie, rodzącej się miłości pomiędzy dwiema skrzywdzonymi przez los osobami: Nici i Rigera.  Poznali się w sierocińcu, ona była uosobieniem delikatnego motyla, on reprezentował ciemną stronę osobowości. Zbliżenie tych dwojga bohaterów nastąpiło dopiero wtedy, gdy razem wyjechali do domu adopcyjnego, realia sierocińca skutecznie uniemożliwiały znalezienie przyjaznej duszy.

Dnia 4 grudnia odbyło się ostatnie spotkanie nawiązujące do formuły escape room pt. „Tajemniczy zamek”. Pierwsza zabawa była zorganizowana  w ramach Nocy Bibliotek w dn. 16 października 2024 r. Po bardzo pozytywnym odbiorze i zainteresowaniu wśród młodzieży, postanowiliśmy zorganizować cykl spotkań tego typu. Spotkania odbywały się regularnie,  zawsze w środowe wieczory. Łącznie w pałacowym escape roomie wzięło udział 56 osób, w tym młodzież z kaliskiego liceum, młodzież z kaliskiej podstawówki oraz kadra nauczycielska z ZSP w Kaliszu Pomorskim. Bardzo pomocny  w zorganizowaniu tak licznej grupy osób do naszej zabawy, za co ogromnie dziękujemy, był Pan Maciej Gryczewski, wychowawca młodzieży z internatu naszego liceum.

Zachodniopomorskie Forum Kultury Kalisz
Pomorski
Ośrodek
Kultury


Biblioteka bierze udział w programie Orange dla bibliotek